کمربند ایمنی و سیستم محافظت از سقوط

هنگامی که تجهیزات حفاظت از سقوط از ارتفاع برای اولین بار بخشی از مقررات OSHA شد ، قوانین اختصاصی زیادی در این رابطه بوجود نیامده بود . در زمان شروع به کار این قوانین ، اطلاعات بسیار کمی در مورد تجهیزات حفاظت از سقوط در دسترس بود. در نتیجه ، درک کاملی از چگونگی تأثیر تجهیزات بر روی کاربران وجود نداشت. قانون محافظت در برابر سقوط که در سال 1970 آغاز شد ، به سادگی مستلزم آن بود که کارگران از کمربند ایمنی پایه ، تسمه ها و شبکه های ایمنی برای محافظت در برابر سقوط استفاده کنند. فراتر از این الزامات ، هرگونه جزئیات دیگر در مورد قانون حفاظت از سقوط تا حدودی مبهم و غیر توصیفی بود. به دلیل کمبود جزئیات ، مقامات OSHA تصمیم گرفتند که در سال 1977 دوباره به تصویب قوانینی در این رابطه بپردازند و به گسترش قوانین حفاظت از سقوط بپردازند. این قوانین تا سال 1989 دست نخورده و اصلاح نشده باقی ماند.

قوانین محافظت در برابر سقوط که ما امروز به آن اشاره می کنیم در سال 1989 در دسترس عموم قرار گرفت. همچنین بیشتر قوانین حفاظت از سقوط تا سال 1998 بدون تغییر باقی ماند . در آن مرحله ، قانونگذاران OSHA تصمیم گرفتند قوانین حمایت از سقوط را برای صنعت ساخت و ساز (OSHA 1926) نیز تبیین کنند و مشخص کنند چه تجهیزات ایمنی از نظر آن ها برای جلوگیری از سقوط از قوانین تبعیت می کند . تغییر قانون در سال 1998 در مورد صنعت عمومی اعمال نشد و فقط به صنعت ساخت و ساز معطوف شد .

از ماه مه 2014 ، استفاده از کمربند ایمنی برای محافظت در برابر سقوط در برنامه های کاربردی صنعت عمومی تحت قانون OSHA قابل قبول واقع شد . لطفا توجه داشته باشید: کمربندهای ایمنی برای تمام برنامه های سقوط قابل قبول نیستند .

در صنعت ساخت و ساز ، کمربندهای ایمنی برای فقط برای موقعیت های کاری قابل قبول هستند . با توجه به اینكه تسمه های کمربند می توانند به ستون فقرات یا سر شخص آسیب برساند و ریه های شخص را در حین افتادن فشار دهند و به آن آسی برسانند ، آنها فقط برای استفاده در محل كار مناسب هستند. به طور کلی برنامه های محافظت در برابر سقوط ، گزینه های بهتری هستند .

کمربند ایمنی محافظت از سقوط یک انتخاب مطمئن برای مستقر شدن در ارتفاع و جلوگیری از سقوط است . همچنین برای کار کردن در لبه های در ارتفاع بالا و همچنین مکان هایی که احتمال سقوط در آن ها وجود دارد ، حتما باید از کمربند ایمنی استفاده کرد .

اجزای سیستم جلوگیری از سقوط شخصی
سه جز خیلی مهم در یک سیستم کامل جلوگیری از سقوط وجود دارد . که عبارتند از :

لنگرگاه ( Anchorage )
حمایت کننده بدن ( Body wear )
اتصال دهنده ها ( connecting device )
هر کدام از این اجزا باید در جای خود باشد و به درستی استفاده شود تا حفاظت بیشینه را برای کاربر بوجود آورد . در حالی که هریک از این سه مولفه برای امنیت کاربر خیلی مهم است با این وجود ، ابزار اتصال ( connecting device بر روی شکل ) عنصر خیلی مهم در اسمبل کردن یک سیستم جلوگیری از سقوط است . زیرا این قسمت از سیستم است که هنگام سقوط فشار زیادی را باید تحمل کند و درست کار کند . دقت زیادی باید برای انتخاب مواد بکار رفته ، ساختار و بازرسی / نگهداری آن انجام شود .

لنگرگاه سیستم حفاظت از سقوط
یک لنگرگاه ، طبق تعریف OSHA ، یک نقطه امن اتصال بندهای ایمنی است . ANSI Z359 لنگرگاه را به عنوان یک مؤلفه ساختاری ثابت مانند تیر ، ستون یا سقف تعریف می کند که می تواند از نیروهای اعمال شده در هنگام سقوط پشتیبانی کند ، و اصطلاح اتصال لنگرگاه را معرفی می کند تا به مؤلفه ای که دستگاه اتصال با آن وصل می شود ، اشاره کند. لنگرگاه ممکن است یک تسمه بازوی ، پیچ و مهره قلاب ، لنگر قلاب ، سه پایه یا دستگاه ایمن دیگری باشد که به عنوان نقطه اتصال برای نجات ، خطوط نگهدارنده یا دستگاه های کاهش سرعت عمل می کند.

لنگرها و اتصالات لنگرگاه باید مستقل باشند و قادر به پشتیبانی از 5000 پوند برای هر کارمند متصل باشند . این قسمت های کمربند ایمنی باید تحت نظارت یك شخص واجد شرایط طراحی و نصب و استفاده شود. آنها همچنین باید به اندازه کافی بالا قرار بگیرند که یک کارگر در صورت بروز سقوط از تماس با سطح پایین تر خودداری کند.

حمایت کننده بدن سیستم حفاظت از سقوط
تکیه گاه بدن ، یا حمایت کننده بدن ، مؤلفه ای است که بر روی بدن پوشیده می شود. کمربندهای بدن و مهارهای کامل بدن دو نوع از رایج ترین پشتیبان های بدن هستند.

کمربند بدن
یک کمربند بدن ، حلقه ای است که به دور کمر کاربر بسته می شود و برای نگهداری کاربر در یک مکان و جلوگیری از سقوط او استفاده می شود . این کمربند ممکن است از حلقه های D ( D-ring) که روی لگن یا وسط پشت قرار می گیرند تشکیل شده باشد . یک کمربند بدن ، نباید برای نگهداری از سقوط شخصی استفاده شود .

کمربند تمام تنه ( مهر کننده فول بادی )
یک مهر کننده بدن یک وسیله پشتیبانی بدن است که فشار ناشی از سقوط را روی شانه ها ، ران ها و لگن توزیع می کند . مهار کننده فول بادی دارای مرکز اتصال به عقب است و ممکن است دارای حلقه های D یا درینگ برای جلوگیری از سقوط ، تعلیق یا بالا رفتن از نردبان باشد .
تنها نوع لباس بدن که در هنگام سقوط از تمام بدن محافظت می کند .
این نوع مهار کننده باید با توجه به خصوصیت بدنی کاربر انتخاب شود تا کارایی حداکثری را داشته باشد .
اتصال دهنده ها
اتصال دهنده لینک های کلیدی هستند که باید به سیستم حفاظت از سقوط متصل شوند . این جز از سیستم باید انرژی های وارده را جذب کند و ارتفاع سقوط را کم کند.
انواع کمربندهای ایمنی
کمربندهای ایمنی زبانی
کمربندهای ایمنی بدن زبانی به راحتی تنظیم می شوند تا به راحتی در سبک کار هر فرد از بدن او محافظت کنند . از تسمه های بدن برای کار بازرسی ، ساخت و ساز و تخریب ، نگهداری ، تولید روغن یا هر فعالیتی که فرد باید در یک لبه مهار شود استفاده می شود. همچنین می توانید برای پشتیبانی بیشتر و تطبیق پذیری اضافی ، آنها را به سایر تجهیزات ایمنی اضافه کنید.

کمربند ایمنی لاین من
این کمربندهای ارگونومیک ، طوری طراحی شده اند که وزن فرد را به بالای کمر او هدایت می کنند . این طراحی برای بالابردن راحتی کاربر موثر است . آن ها از چرم طبیعی 100 درصد ساخته شده اند .

کمربند ایمنی دریک
این نوع کمربند ایمنی برای افرادی که باید برای اجام کاری در ارتفاع از جایی آویزان شوند مناسب است . با استفاده از این کمربند آن ها به راحتی می توانند از ارتفاع آویزان شوند و کار خود را انجام دهند . طراحی این کمربندها بسیار دقیق است و وجود پدهایی در قسمت شکم باعث می شود شخص هنگام استفاده از آن ها احساس راحتی داشته باشد . همچنین وجود قلاب در این نوع کمربندهای ایمنی باعث می شود فرد بتواند ابزار خود را از آن ها آویزان کند و هنگام نیاز به راحتی از آن ها استفاده کند .
کمبرند ایمنی مخصوص کار معدن
این نوع کمربندها برای کار معدن طراحی شده اند . همچنین آن ها گیره هایی برای اتصال روشنایی و جای باتری دارند . بیشتر کارهای معدن نیازمند کمربندهایی هستند که به فرد کمک می کند تا بتوانند وسایلی را با خود حمل کنند و همچنین مراقب ایمنی فرد باشند . همچنین این کمربندها به فرد کمک می کند در محلی که باید مستقر شود ، ایمن باشد .

صندلی ایمنی
صندلی های ایمن برای کار در ارتفاع و در حالت نشسته مناشب هستند . این صندلی ها دارای ویژگی های ایمنی اضافی نیز هستند . صندلی های ایمنی برای کارهای بازرسی ، شستن پنجره های آپارتمان و برج ، برای کار نقاشی ساختمان ، نگهداری ، تولید روغن و هر نوع فعالیتی که نیاز است تا به حالت معلق باشید مورد استفاده قرار می گیرد .

موارد کاربرد کمربند ایمنی جلوگیری از سقوط
بطور کلی سیستم جلوگیری از سقوط هر زمانی که کاربر در ارتفاع بالا کار می کند و خطر سقوط وجود دارد مورد استفاده واقع می شود .
کمربند ایمنی محافظت از سقوط برای نگهداری کاربر در یک ارتفاع مورد استفاده قرار می گیرد . ارتفاع سقوط آزاد باید 2 فوت یا کم تر باشد . سیستم جلوگیری از سقوط باید در تعامل با سیستم نگهداری فرد استفاده شود .
یک سیسم نگهداری کاربر از نزدیک رفتن یک شخص به یک مکان جلوگیری می کند
یک سیستم جلوگیری از سقوط برای شستن پنجره و نقاشی طراحی شده است و یک فرد را بصورت عمودی در ارتفاع نگه می دارد .

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.
فهرست