کاربرد شیلد ایمنی محافظ صورت

شیلد ایمنی محافظ صورت از جمله لوازم ایمنی فردی است. از جمله موارد کاربرد شیلد ایمنی محافظ صورت برای جلوگیری از آسیب های بوجود آمده در محیط کار است. بیشترین صدمات وارده بر فرد، ناشی از پرتاب یا افتادن اشیاء یا جرقه های وارد شده به چشم فرد است. بیشتر این اشیاء از یک سر سوزن کوچکتر هستند و می توانند باعث آسیب جدی مانند سوراخ شدن ، ساییدگی و احتراق شوند.

در حین کار در یک منطقه خطرناک که کارگر در معرض اشیاء پرتابی قرار می گیرد، وسایل محافظ اولیه ایمنی مانند عینک ایمنی با سپر جانبی یا عینک محافظ باید پوشیده شوند. وسایل محافظ ثانویه مانند شیلدهای ایمنی محافظ صورت همراه با وسایل محافظ اولیه در هنگام مواجهه شدید با خطرات ناشی از ضربه لازم است.

تجهیزات محافظ شخصی برای خطرات ناشی از ضربه عبارتند از:

عینک ایمنی: عینک ایمنی، به عنوان محافظ اولیه در نظر گرفته شده و برای محافظت از چشم از انواع خطرات ناشی از ضربه کاربرد دارد.
شیلد ایمنی چشم: این نوع عینک نیز محافظ اولیه در برابر ضربه و اشیاء پرتابی در نظر گرفته شده است و برای محافظت از چشم در برابر قطعات پرتابی ، اشیاء ، تراشه های بزرگ و ذرات ریز استفاده می شود.
شیلد ایمنی محافظ صورت: این شیلد، محافظ ثانویه برای محافظت از کل صورت در معرض خطرات ضربه در نظر گرفته شده است.
هنگام مقابله با خطراتی مانند جرقه ها ، آوارها یا مواد شیمیایی پاشیده شده، در مورد ایمنی چشم و محافظت از چشم، بسیار صحبت می کنیم و روی عینک ایمنی و عینک به عنوان بخش مهمی از تجهیزات محافظ شخصی PPE تمرکز می کنیم. چشمان ما به راحتی آسیب می بینند و نابینا شدن از آسیب دیدگی در کار عواقب قابل توجهی را برای کارمند و شخص آسیب دیده و برای کارفرما به همراه دارد.

بسیاری از کارها به استفاده از محافظ صورت نیاز دارند. آنها دارای وسایل محافظتی اضافی برای چشم هستند و از بقیه صورت نیز محافظت می کنند.

شیلد ایمنی محافظ صورت چه کار می کند
در صورت استفاده صحیح به عنوان بخشی از برنامه پیشگیری از آسیب در محیط کار ، شیلدهای محافظت از صورت ، حفاظت بیشتری در برابر برخی از خطرات ضربه یا چیزهایی که به سمت صورت ما پرتاب می شوند ، ارائه می کنند.

برای محافظت كافی از فرد در برابر خطرات ، باید از محافظ صورت با عینك ایمنی یا عینك ایمنی استفاده شود. درست متوجه شدید به 2 لایه محافظتی در قسمت صورت نیاز دارید. شیلد محافظت صورت می تواند خطر اجسامی که به سمت صورت شما پرت می شود را بگیرد؛ یا حتی جلوی آن ها را قبل از رسیدن به عینک شما که در یک اینچ از چشمان شما قرار دارد متوقف کند. بخش بزرگی از این که چرا یک شیلد ایمنی محافظ صورت به تنهایی کافی نیست ، اینست که به اندازه کافی نزدیک صورت یا چشم شما نیست و بنابراین هنوز این امکان وجود دارد که چیزی در زیر شیلد پرتاب شود و به چشمان شما آسیب برساند. . هنگام محافظت از صورت با عینک ایمنی ، یک شیلد ایمنی محافظ صورت یک لایه محافظت کننده مهم دیگر را نه تنها برای چشمان شما ایجاد می کند ، بلکه بقیه صورت را از سوختگی ، بریدگی و حتی قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سمی یا سوزش آور محافظت می کند.

نحوه انتخاب شیلد ایمنی محافظ صورت
مانند سایر تجهیزات ایمنی PPE ، برای انجام کار باید محافظ صورت مناسب را انتخاب کنیم. برای انجام این کار ، باید درک کنیم که چه گزینه هایی در دسترس است ، چه نوع محافظتی مورد نیاز است و چگونه با دیگر PPE ( لوازم محافظت شخصی )مورد نیاز برای پیشگیری از آسیب دیدگی در محل کار تعامل دارد.

یکی از مهمترین تصمیمات ، انتخاب نوع مناسب پنجره (که ویزور نیز نامیده می شود) در شیلد محافظ صورت است. بسیاری از آنها در انواع مختلف مواد پلاستیکی یا پلاستیک مانند موجود است. این موارد معمولاً برای مصرف کننده بسیار عالی هستند، معمولاً سبک وزن هستند (کاهش فشار روی سر و گردن کارگر).

هرچند که این مواد همه عملکرد یکسان ندارند. برخی از این مواد نسبت به بقیه مقاوم در برابر خراش هستند. برخی از محافظت کافی در برابر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خاص را ارائه می دهند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است هیچ و یا بدتر از آن نتوانند با روشهای خطرناک با مواد شیمیایی خاص ارتباط برقرار کنند. این نکته را در هنگام انتخاب سپرهای صورت برای محافظت در برابر لکه های شیمیایی در نظر داشته باشید و حتماً از دفترچه راهنمای شیلد ایمنی محافظ صورت استفاده کنید تا مطمئن شوید که محافظ صورت شما از مواد مناسب و متناسب با کار شما ساخته شده است.

مواد پلاستیکی برای همه کارها لازم و یا حتی ایده آل نیستند. پنجره هایی از جنس استیل و نایلون نیز موجود است که از کارگران در برابر ضربه در برابر اشیاء بزرگتر محافظت می کند. آنها همان توانایی محافظت در برابر گرد و غبار ، دود و بخار را ندارند ، اگرچه آنها یک سپر جامد را تشکیل نمی دهند و باعث می شوند گرد و غبار و بخارات از میان آن ها عبور کند. همین طراحی مش امکان گردش هوای حتی بیشتر را برای کارگر فراهم می کند ، که می تواند در هنگام کار در گرمای زیاد بسیار مفید باشد.

نوع متداول شیلد ایمنی محافظ صورت به کلاه های ایمنی اتصال می یابد که به کارکنان این امکان را می دهد که از سر خود نیز محافظت کنند ( برای اطلاع از نحوه انتخاب کلاه ایمنی، می توانید به مقاله معیارهای انتخاب کلاه ایمنی، رجوع کنید). در صورت عدم نیاز به کلاه های ایمنی ، سپرهای محافظ صورت نیز به اندازه دور سر فرد قابل تنظیم هستند. تصمیم گیری در مورد نوع استفاده از آن به ارزیابی PPE شما بستگی دارد و این امر ضروری است که یک تجزیه و تحلیل دقیق انجام شود تا کارکنان دارای PPE کافی برای پیشگیری از آسیب دیدگی در محل کار باشند .
نمونه هایی از عدم استفاده از شیلد ایمنی محافظ صورت
شرایط زیر از جمله مواردی است، که باید در آن ها از سپرهای صورت استفاده شود و در این صورت پیامدهای پیش آمده برای کارگران آسیب دیده و کارفرمایان آن ها را کاهش داد.

یک کارمند را در نظر بگیرید که مخزنی را از آمونیاک پر می کند. اگر کارمند هنگام بستن دریچه ها حواسش پرت شود و به اشتباه سوپاپ اشتباه را چرخانده و باعث رها شدن با فشار مایع از شیر مخزن شود، در این صورت آمونیاک بر چهره کارمند پاشیده می شود. نتیجه حاصل از این کار سوختگی شیمیایی روی صورت و اطراف صورت فرد و بستری شدن او است.
به مثال دیگر از عدم استفاده از شیلد ایمنی محافظ صورت توجه کنید:
یک کارمند در حال ساخت لوله آب در یک پروژه ساخت و ساز مسکونی چند خانواده بود. این کارمند در ابتدا مشغول کار با بیل مکانیکی بود ، سپس از بیل مکانیکی پایین آمد تا یک لوله آب 10 اینچی را با اره برش دهد. اره به عقب لگد زد و به چهره کارمند اصابت کرد. همكاران با خدمات اورژانس تماس گرفتند و كارمند را به بيمارستان منتقل کردند. این کارمند در بیمارستان بستری شد و به دلیل زخم صورت که از زیر چشم چپ تا زیر فک کشیده شده بود ، تحت معالجه قرار گرفت.
در اولین وضعیت ، کارمند دچار سوختگی شدید شیمیایی شد. سپر صورت می تواند میزان مواجهه شیمیایی ، میزان سوختگی های شیمیایی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و احتمالاً می تواند مانع از پاشیدن آمونیاک بر روی صورت کارمند شود. بله ، کارمند دریچه را اشتباه چرخانده است ، اما آیا این بدان معنی است که کارفرما از تمام مسئولیت این واقعه خلاص می شود؟ البته که نه. آموزش کارمندان به استفاده صحیح از سپرهای صورت ، وظیفه کارفرما است. او باید از آنها بخواهد که هنگام انجام این کار از شیلد محافظ صورت استفاده کنند. سپس آنها باید به طور مداوم و مداوم الزامات محافظ صورت را عملی کنند.

در وضعیت دوم ، استفاده از محافظ مناسب صورت از آسیب های وارده بر صورت جلوگیری می کند. اگر فرد از شیلد محافظ صورت مناسب استفاده می کرد، دیگر مجبور نبود به بیمارستان برود ، یا زخم های ماندگاری از آسیب دیدگی داشته باشد. این شرکت می توانست آسیب کمتری گزارش کند ، کارمندی را که برای مشاغل اضافی در دسترس است از دست ندهد ، و احتمالاً هیچ تاخیری در شغلی که در آن مشغول کار بوده اند را تجربه نکند.

به عنوان کارفرما، از کارگران خود محافظت کنید. به کارمندان آموزش دهید که از سپرهای صورت بدرستی استفاده کنند و کارمندانی را که از محافظ صورت استفاده نمی کنند قبل از وقوع آسیب دیدگی توجیه کنید.

محافظ صورت برای کارهای خاص
محافظ های صورت مخصوصی نیز ساخته شده است که برای مشاغل خاص طراحی شده و مطابق با استانداردهای OSHA برای پیشگیری از آسیب دیدگی در محل کار در برابر خطرات منحصر به فرد برای وظایف شغلی وجود دارند. نمونه های این نوع شیلدهای ایمنی محافظ صورت شامل سپرهای صورت است که در هنگام انجام کار برقی از صورت در برابر فلش قوس محافظت می کند ، و مطابق با استاندارد ملی حفاظت از آتش (NFPA) 70E هستند. برخی دیگر در برابر گرما و آتش از صورت محافظت می کنند . به این صورت که از چشمان کارگر در برابر نور شدید و تابش ایجاد شده هنگام جوشکاری یا برش محافظت می کنند.
بنابراین ، هنگام تهیه محافظ صورت برای کارگران ، مهم است که ما از خطرات ناشی از انجام وظیفه و کار آن ها کاملاً آگاهی داشته باشیم و شیلدی را انتخاب کنیم که مناسب ترین نمونه برای آن کار باشد.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.
فهرست