دستکش ایمنی چگونه از شما محافظت می کند

دستکش ایمنی از جمله لوازم ایمنی است. یک دستکش ایمنی به گونه ای طراحی شده است که از شما در برابر خطراتی از جمله بریدگی، سوختگی شیمیایی، سایش، خرد شدن یا تماس با مخاطرات زیستی محافظت کند. دستکش ایمنی فقط نام دیگری برای دستکش کار است. انتخاب سبک و استایل مناسب دستکش آن چیزی است که واقعاً مهم است.

مهم نیست که چه نوع کارهایی را انجام می دهید ، اطمینان از مجهز بودن به ابزارهای مناسب می تواند به شما در انجام کار بطور مؤثر و ایمن کمک کند.

دستکش ایمنی در برابر چه چیزی از شما محافظت می کند؟
دستکش ایمنی می تواند شما را در برابر خطرات بی شمار محافظت کند. دستکش های با نوع بهتر، دستکش های مقاوم در برابر برش و گرما هستند.

دستکش های چرمی با طراحی های جدید نیز ، دستکش های ایمنی هستند که می توان برای کارهایی که نیاز به تجهیزات ایمنی دارید از آن استفاده کنید .

هنگام انتخاب دستکش ایمنی مناسب برای شغل خود ، لازم است به یاد داشته باشید که برخی از سبک های دستکش ایمنی برای صنایع خاص مناسب تر از سایر انواع آن هستند.

پوشیدن دستکش ایمنی مناسب می تواند در جلوگیری از انواع صدمات مختلف کوتاه مدت و طولانی مدت در کار ، از جمله بریدگی ، سوراخ شدن ، سوختگی یا صدمات سایشی مؤثر باشد. به عنوان مثال ، ما هرگز توصیه نمی کنیم که هنگام کار با فلز تیز و روغنی ، یک دستکش پایه چرمی بپوشید. از سوی دیگر، هرگز توصیه نمی شود که حین کار با چوب ، یک دستکش نازک به دست بپوشید.

در این مقاله به شما کمک می شود که آیتم های ضروری برای انتخاب دستکش مناسب کار خود را بیابید.

دستکش ایمنی برای چه مواردی استفاده می شود؟

مواد شیمیایی
هر زمان که با مواد شیمیایی کار می کنید ، خطر سوختگی شیمیایی یا صدمات دیگر وجود دارد. هنگام کار با مواد شیمیایی فقط یه لمس ساده کافی است تا اثر تمام مواد شیمیایی از جمله سوختگی در تمام بدن شما پخش شود. دستکشهای مقاوم در برابر مواد شیمیایی و زیست محیطی مانع کاملی در اطراف دستان شما هستند.
این سبک از دستکش مواد مضر را از بین می برد تا احتمال آسیب دیدگی یا آلودگی متقابل محل کار خود را کاهش دهد. مواد محافظتی که برای ساخت بهترین دستکشهای مقاوم در برابر مواد شیمیایی استفاده می شود عبارتند از:
لاتکس
نیتریل
PVC
Chemstop ™ نئوپرن
چرم مقاوم در برابر کرایوژنیک
آیا باکتری می تواند به داخل دستکش ایمنی نفوذ کند
با اینکه دستکش های ایمنی برای کار در آزمایشگاه ها از ورود ویروس و باکتری به داخل خود جلوگیری می کنند اما، این باکتری ها در برخی از موارد می توانند از لاتکس عبور کنند.

برش ، پانچ و خطرات سایشی
به ندرت می توان صنایعی را یافت که در آن ها خطر کاهش ، خطر سایش و سوراخ شدن وجود نداشته باشد.
از کارگران میدان نفتی گرفته تا دکل های برج تلفن همراه ، مکانیک گرفته تا پزشکان ، ورق های فلزی و شیشه ای ، پرستاران و کارمندان در بسیاری از صنایع دیگر به محافظت قابل اعتماد در برابر این خطرات محل کار احتیاج دارند.

انتخاب دستکش کار از نازک ترین دستکش یکبار مصرف تا سنگین ترین دستکش های مقاوم در برابر برش از جمله مواردی است که باید حین انتخاب دستکش ایمنی به آن دقت شود. همه موارد در این خلاصه می شود که در کدام صنعت کار می کنید. باید متناسب با حرفه خود به انتخاب دستکش بپردازید.

به دنبال محافظت قابل اعتماد در حین برش هستید؟ با توجه به آنچه مستلزم کار است و میزان حفاظتی حین برش که نیاز دارید، باید دستکش های ساخته شده از ترکیبی از مواد مقاوم در برابر برش را انتخاب کنید.

آیا ممکن است در حین کار دست خود را سوراخ کنید؟
بستگی به شدت خطرات سایشی در محل کار شما ، دستکش کار چرمی یک انتخاب عالی برای جلوگیری از سایش و سوراخ شدن است.

توجه کنید: از آنجا که این نوع خطرات چنین دامنه وسیعی را پوشش می دهد ، اگر مطمئن نیستید که دستکش کار برای شما و شرایط کار شما بهترین است ، بهترین کار این است که برای مشاوره و توصیه های مفید با یکی از متخصصان دستکش ایمنی صحبت کنید .

دستکشی که متناسب با سایز دست است انتخاب کنیم یا اینکه گشادتر از سایز دست باشد
اگر در انتخاب سایز دستکش ایمنی برای کار مردد هستید، یکبار قبل از خرید آن را در دستان خود امتحان کنید . دستکش باید فیت دستان شما باشد اما نباید سفت بودن آن شما را اذیت کند. به این صورت که فضای خالی زیاد نیز در انتهای انگشت دستان شما بعد از پوشیدن دستکش وجود نداشته باشد. یک دستکش چرم باید فیت دست شما باشد اما نباید بیش از حد تنگ باشد.

صدمات ناشی از ضربه
بلند کردن و کوبیدن چکش در محل کار ، جابجایی اجسام سنگین یا کار در یک گاراژ مکانیک تنها موارد معدودی است که دستان خود را در معرض صدمات ضربه قرار می دهد.

هر شغلی که ممکن است در آن دستان شما توسط ابزار ، تجهیزات یا وسایل خرد شود ، نیاز به دستکش کار مقاوم در برابر ضربه دارد .این دستکش ها به جای اینکه بخواهند ضربه ها را روی یک قسمت از دست و یا انگشتان فرود آورند، ضربه را نرم می کند و با جذب برخی از ضربه ها و پراکنده کردن قسمت های دیگر آن از دستان شما، ضربه را مهار می کند.

دستکش ایمنی برای حصول درجه محافظتی زیاد
برای سطح بالای محافظت در برابر ضربه ، دستکش ایمنی با D3O® در حال حاضر بهترین انتخاب دستکش ضد ضربه در بازار است. پدهای D3O are به لحاظ استراتژیک در مناطقی قرار می گیرند که احتمالاً تأثیر آنها در آن نقطه روی می دهد ، با استفاده از این نوع دستکش ایمنی دستان شما کاملاً محافظت می شود ، اما محدوده حرکات و مهارت های لازم برای انجام کار را از دست نمی دهید.

خطرات گرما و قوس

جوشکاری ، صنایع کار با شیشه ، نیروگاه های پتروشیمی ، میادین نفتی و صنایع گاز طبیعی فقط نمونه هایی از اماکن کار هستند که در اثر آن گرما و قوس خطرات جدی ایجاد می شود.
دستکش جوشکاری
صنعت جوشکاری حرفه ای است که خطر کار کردن با مواد داغ و مذاب در آن وجود دارد . دستکش های مورد استفاده در این کار باید مواد مذاب و جرقه های ناشی از پرتابه های مذاب را بر روی پوست شما مهار کنند . دستکش ایمنی و عینک ایمنی برای محافظت از چشم و دست در حین جوشکاری یک فاکتور ضروری است. موادی که برای ساخت دستکش جوشکاری از آن ها می توان استفاده کرد عبارتند از پوست گاو، پوست آهو، پوست بز و پوست گوزن.

دستکش های کاری که بطور خاص برای محافظت از دست کارگران در برابر این خطرات ساخته شده است ، مانعی را ایجاد می کند که کارگر از خطرات ناشی از کار در این مکان ها در امان باشد.
برخی از مواد مقاوم در برابر گرما و قوس الکتریکی که این نوع دستکش کار از آن ساخته شده عبارتند از:

Temperbloc®
SilaChlor®
kevlar
محافظت از فلش قوس
تا 10 سال پیش ، تنها گزینه شما برای دستکش های فلش قوس دار ، دستکش ایمنی از جنس چرم بود.

بدی اب و هوا و درجه حرارت شدید و تاثیر آن در دستکش ایمنی
مهم نیست که شما در قطب جنوب کار می کنید یا فقط در یک مرکز نگهداری سرد کار می کنید ، شما به یک سد حرارتی نیاز دارید که گرمای بدن شما را حفظ کرده و از سرمازدگی شدید جلوگیری می کند.

از آنجا که درجه حرارت سرد می تواند باعث آسیب موقت یا دائمی در پوست و بافت ماهیچه ها شود ، هوا هرچه سردتر باشد ، به حفاظت بیشتری نیاز خواهید داشت.
مواد زیر عایق و گرما کافی را برای نگه داشتن بدن شما در برابر سرما بوجود می آورد :

Thinsulate®
ترمولیت
PVC
نیتریل
چرم گاوی
چرم بز
پوست بوفالو
دستکش pvc چیست
دستکش PVC دارای نام دیگر دستکش پلاستیکی است. به طور عمده در صنعت پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از دلایل استفاده از این مدل در صنعت پتروشیمی، قیمت ارزان این دستکش سبب شده از آن بعنوان دستکش یک بار مصرف نیز استفاده شود.
دستکش PVC دوام مناسبی دارد و و در مقابل خطر بریده شدن هم از دست شما مراقبت می کند. این مدل دستکش ایمنی نسبت به مدل های پلیمری دیگر در مقابل عامل های اکسیداسیون رقیق کننده نظیر نیتریک، کرومیک، هیدروکلریک و اسید فسفریک مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد.

ارتعاشات مداوم
آیا تا بحال راجع به آسیب های ناشی از لرزش که به ماهیچه های شما وارد می شود فکر کرده اید. آسیب های کار با وسایلی از جمله اره برقی و دریل. اما در حقیقت ، ابزارهایی که سطح لرزش پایین تری دارند ، مانند سندرز یا آسیاب ها ، برای آسیب رساندن به بافت پوست خطرناک تر هستند زیرا می توانید بدون توجه به تأثیرات لرزش ، از این ابزارها برای مدت زمان طولانی تری استفاده کنید.
چرا لرزش به سلولهای بافت آسیب می رساند؟
لرزش مداوم می تواند باعث تحریک اعصاب و انتهای عصب ، آسیب رساندن به رگ های خونی ، ایجاد درد طولانی مدت در مفصل و عضلات شود و در موارد شدید حتی منجر به آسیب دائمی عصبی مانند نوروپاتی شود. به همین دلیل پوشیدن دستکش کار که به جذب لرزش کمک می کند تا آسیب را به حداقل برساند ، حرکتی هوشمندانه است.

مهم نیست که در کجا کار می کنید ، همیشه خطر آسیب دیدگی وجود دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که با پوشیدن بهترین دستکش های ایمنی برای کار، مطمئن شوید که برای هر کاری که خطر و آسیب دیدگی بهمراه دارد ، آماده هستید.

از اینکه در این مقاله با ما همراه بودید متشکریم. منتظر نظرات شما هستیم.

منبع:
در تهیه و تدوین مواردی که مطالعه کردید از منابع زیر استفاده شده است:

https://www.superiorglove.com/how-to-get-workers-to-actually-wear-their-protective-gloves/

https://www.highsnobiety.com/2015/12/14/mens-gloves/

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.
فهرست